پرفکت لرن پورتال جامع آموزشی

زبان های خارجه,روانشناسی,ترفند

ترفند اینترنت,زبان های خارجه,روانشناسی,تربیت فرزند,کامپیوتر,موبایل,نرم افزار,آرایش,زیبایی,همسرداری

مطالب پیشنهادی : 

آموزش صحیح نشستن در رانندگی،طرز صحیح حمل بار و خوابیدن

طرز صحیح نشستن، طرز صحیح حمل بار و طرز صحیح خوابیدن مواردی هستند که در حفظ و حصول وضعیت صحیح بدن لازم و ضروری می‌باشند.

طرز صحیح نشستن در حین رانندگی

۱٫ رانندگی کردن را با طرز صحیح نشستن روی صندلی شروع کنید

داشتن وضعیت صحیح بدنی تنها یک تمایل ضروری نیست،‌ بلکه برای داشتن اعتماد به نفس و سلامت روان نیز لازم و ضروری است.

  • کمر خود را به صندلی و سر خود را به بالش پشت گردنی خودرو تکیه دهید.
  • صندلی خود را در فاصله مناسب از پدال‌ها و فرمان تنظیم کنید.
  • اگر شما بدن خود را به سمت جلو متمایل می‌کنید، به تبع آن روی پای شما برای فشار آوردن بر روی پدال نیز کشیده است و دستان شما نیز در همین وضعیت قرار دارد. پس بهتر است صندلی خود را کمی به جلو حرکت دهید. اگر شما با چانه روی فرمان هستید کمی صندلی خود را به عقب متمایل کنید.صحیح نشستن

 

رانندگی۲٫ ارتفاع بالش پشت گردنی خودرو را تنظیم کنید

ارتفاع بالش پشت گردنی صندلی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که نقطه میانی پشت سر شما بر وسط آن قرار گیرد و شیب آن‌را به گونه‌ای تنظیم کنید که در حین تکیه دادن سر به آن،‌ فاصله بین کمر و سر شما بیشتر از ۱۰ سانتی‌متر نشود.

طرز صحیح حمل بار

۱٫ از رساند آسیب غیر عمدی به کمر خود پرهیز کنید!

حمل کردن چیزهایی که به بدن شما آسیب وارد می‌کند و فشار زیادی را به بدن شما تحمیل می‌کند (و همچینین گاهی تعادل شما را به هم می‌زند)،‌ جزی غیر ضروری و آسیب پذیر از مجموعه حرکاتی است که شما می‌توانید در طول روز انجام دهید. اگر شما اجسامی را بلند یا حمل کنید که متناسب با ساختار و فیزیک بدن شما نباشد، می‌تواند غیر مطلوب و دردآور باشد و حتی منجر به آسیب‌های غیرقابل جبران شود. در ادامه مطلب چند نکته برای حمل صحیح اجسام بیان می‌گردد:

حمل بار

  • وقتی می‌خواهید جسمی از روی زمین بلند کنید، حتی اگر سنگینی آن به اندازه وزن یک کتاب باشد، حتما از زانو‌های خود را خم شدن و راست شدن استفاده کنید نه از مفصل ران. ماهیچه‌های کمر برای اینکه به کمک آن جسمی را بلند یا جابه‌جا کنید ساخته نشده است. اما پاهای قوی و عضلات شکم شما می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند.
  • اگر شما مجبور هستید که جسم سنگینی را جابه‌جا کنید، خواه که آن یک فعالیت لازم ورزشی باشد یا با کار روزانه شما در ارتباط باشد حتما از یک کمربند محافظ بدن استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند در حین حمل بار وضعیت صحیح بدنتان حفظ شود.
  • متناسب با فیزیک بدن خود جسمی را برای جابه‌جا کردن انتخاب کنید. هرچه اجسام بزرگتر یا سنگین‌تری را در سینه خود برای حمل کردن قرار دهید،‌ به همان اندازه بیشتر از عضلات کمر خود استفاده خواهید کرد. برای حمل اجسام باید از دست‌ها سینه و بالای کمر خود کمک بگیرید.
  • یک جسم دو کیلو گرمی را به کمک دستان روبه‌روی خود نگه دارید و آن‌را به آرامی به سینه خود نزدیک کنید. در این وضعیت می‌توانید حس کنید چه مجموعه عضلاتی در بدن شما درگیر حمل جسم می‌شوند.
  • بار خود را به گونه‌ای بالانس کنید که از بوجود آمدن فشار و خستگی جلوگیری کند. برای مثال وقتی یک چمدان حمل می‌کنید، بهتر است که به تناوب دستان خود را برای عوض کنید. خودتان متوجه خواهید شد که این چه موقع لازم است.

طرز صحیح خوابیدن

 

خوابیدن

حتی اگر شما امکان داشتن وضعیت صحیح در حین خواب نداشته باشید، کیفیت خواب شما تاثیر زیادی بر وضعیت بدنی شما می‌گذارد.

  • یک تشک سفت، محافظ خوبی برای کمر شماست.
  • وقتی بر روی کمر خود می‌خوابید ساده‌تر است که شانه‌های خود را صاف نگه دارید. اغلب اوقات خوابیدن بر روی کمر مطبوع‌تر از خوابیدن بر روی شکم است.
  • اگر دوست دارید بر روی پهلو بخوابید، از یک بالش کوچک و مسطح بین پاهای خود استفاده کنید تا ستون فقرات شما موازی بدن‌تان قرار گیرد و وضعیت صحیح در حین خوابیدن را بدست آورید.
  • از بالشی برای خوابیدن استفاده کنید که باعث شود سر و شانه‌های شما در امتداد یک خط قرار بگیرند.
, , , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

ما را در گوگل محبوب کنید