پرفکت لرن پورتال جامع آموزشی

زبان های خارجه,روانشناسی,ترفند

ترفند اینترنت,زبان های خارجه,روانشناسی,تربیت فرزند,کامپیوتر,موبایل,نرم افزار,آرایش,زیبایی,همسرداری

مطالب پیشنهادی : 

آموزش بخارپز کردن صحیح سبزی ها

در زمان‌های نه چندان دور انواع سبزی‌ها و یا صیفی‌جات به شکل سبزی خوردن، سالاد یا برای تهیه انواع خورش مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما این روزها، انواع سبزی‌ها در کنار مواد غذایی دیگر، بصورت بشقابی از سبزیجات خام یا بخارپز آماده سرو می‌شود.

البته بیشتر سبزی‌ها به صورت خام هم سرو می‌شود اما برخی از سبزی‌ها یا صیفی‌جات، بعد از پخت خواص بهتری از خود نشان می‌دهند. یکی از انواع روش‌های آماده‌‌سازی سبزی‌ها، بخارپز کردن آن‌هاست. باید به خاطر داشته باشید، هنگام بخارپز کردن سبزی‌ها، به دلیل دارا بودن ویتامین‌های حساس به حرارت مثل ویتامین C باید دقت بیشتری به خرج دهید.

اگر تصمیم به بخارپز کردن سبزی‌ها یا صیفی‌جات دارید، بهتر است این نکات را رعایت کنید:

  • در زمان بخارپز کردن سبزی‌ها، حتما باید از ظرف درپوش‌دار استفاده کنید.
  • از مقدار کمی آب استفاده کنید؛ تا بعد از طبخ این آب به خورد سبزی رفته و از خشک و پلاسیده شدن آن جلوگیری کند.
  • آب حاصل از سبزیجات را میل کنید(به غیر از سیب زمینی). این کار به شما کمک می‌کند تا از تمامی ویتامین‌ها، مواد معدنی، املاح و مواد غذایی موجود در آن بهره‌مند شوید.
  • بهتر است در این روش، ابتدا آب را جوش آورید. سپس انواع سبزیجات را در آب در حال جوش بریزید، زیرا با این روش آنزیم‌های موجود در سبزی حفظ می‌شوند و ویتامین‌ها هم در اثر حرارت کمتر آسیب می‌بینند.
  • برای حفظ رنگ سبزی به هیچ عنوان از جوش شیرین استفاده نکنید، زیرا این ماده باعث از بین رفتن ویتامین گروه ب و ث شده و در عین حال عوارض گوارشی زیادی به همراه خواهد شد. همچنین جذب سایر املاح ضروری مثل کلسیم و آهن را هم کاهش می‌دهد.
  • سبزیجات را قبل از خرد کردن باید بشویید، تا پس از خرد کردن نیازی به شستشو نداشته باشیم، زیرا اگر سبزی خرد شود، بخش برزرگی از ویتامین‌های آن با شستشو از دست می‌رود.
, , , , , , ,

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

*

code

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

ما را در گوگل محبوب کنید